VORTAL BHP
Aktualnie jest 945 Linki i 255 kategori(e) w naszej bazie
WARTE ODWIEDZENIA
 Co nowego Pierwsza 10 Zarekomenduj nas Nowe konto "" Zaloguj 24 października 2017
Na stronie obecnie przebywa...

Obecnie jest 58 gości i 0 użytkowników online.

Możesz zalogować się lub zarejestrować nowe konto.

Kontakt z nami

+48501700846
+48501700846

Masz problem z BHP,szukasz odpowiedzi z BHP?
Szybko otrzymasz poradę
zadzwoń  lub napisz na maila.


Robert Łabuzek

Menu główne


Wpisz słowo i szukaj w serwisie



DODAJ STRONĘ DO NASZEGO KATALOGU


BHP TESTY

BHP TESTY BHP TESTY

Google

Przeszukuj WWW
Szukaj z www.bhp.org.pl

Temat: Wypadki -przykłady

Teksty opublikowane w tym temacie.

<   1234    

Autor : zmiany dnia 07-09-2002 - 09:44 | 6555 raz(y) oglądano.
artykułów : Metan przyczyną wielu górniczych katastrof
Wypadki -przykłady Metan przyczyną wielu górniczych katastrof



Autor : atest94 dnia 23-08-2002 - 07:01 | 2930 raz(y) oglądano.
artykułów : Za wypadek przy pracy - Można posiedzieć
Wypadki -przykłady

Oskarżeni nie przyznają się do winy
Właściciel zakładu eksploatującego kruszywo oraz dwaj kierownicy odpowiedzą przed krakowskim sądem za spowodowanie katastrofy budowlanej, w której zginął człowiek. Grożą im kary do 5 lat więzienia.

Do wypadku doszło 14 maja ubiegłego roku. Tego dnia na teren Zakładu Eksploatacji Kruszywa w Nowej Hucie przyjechał Tadeusz K., by kupić surowiec potrzebny do inwestycji. Gdy ładował towar do samochodu, przygniotła go żelbetowa płyta drogowa, która stanowiła część ogrodzenia, w którym było magazynowane kruszywo. Mężczyzna doznał obrażeń klatki piersiowej i brzucha oraz złamania obu nóg. Po kilku godzinach zmarł w Szpitalu im. Żeromskiego.

W śledztwie ustalono, że w 1999 roku, na polecenie właściciela, teren zakładu został podzielony dwoma betonowymi ścianami ułożonymi w kształcie litery L. W miejscu ich połączenia, w narożniku, umieszczono żelbetową płytę drogową o długości 3 metrów i szerokości 1,5 metra, która miała uniemożliwiać wysypywanie się kruszywa na zewnątrz. Płyta nie została jednak w żaden sposób połączona z betonowymi ścianami.

Powołany biegły stwierdził, że zastosowanie płyt drogowych jako części ścian jest niedozwolone. Według niego, przy stawianiu konstrukcji popełniono wiele błędów budowlanych, powodując zagrożenie dla życia, zdrowia i mienia wielu osób. Błędy mógł wytknąć nadzór budowlany, ale konstrukcja była samowolą budowlaną.

W sprawie oskarżono trzy osoby: właściciela zakładu i dwóch podległych mu kierowników. Odpowiedzą oni przed sądem za spowodowanie katastrofy budowlanej, w której zginął człowiek.

Oskarżeni nie przyznają się do winy. Wyjaśnienia złożył tylko jeden z kierowników. Stwierdził, że nie miał pojęcia, o tym, że w narożniku jest umieszczona żelbetowa płyta, bo zasłoniła ją hałda kruszywa. Kierownik utrzymuje też, że kilka razy mówił pracodawcy o konieczności zgłoszenia obiektu do nadzoru budowlanego.



(|281 słów więcej||Wyślij artykuł do znajomych|Strona gotowa do druku)


Autor : atest94 dnia 12-08-2002 - 04:30 | 3422 raz(y) oglądano.
artykułów : Raport w sprawie tragedii w kopalni Rydułtowy
Wypadki -przykłady Raport w sprawie tragedii w kopalni Rydułtowy


Piotr Purzyński, Katowice 09-08-2002

Okręgowy Urząd Górniczy w Rybniku obwinia 29 osób, w tym także przedstawicieli kierownictwa kopalni Rydułtowy, o łamanie przepisów. Sprawą marcowego pożaru, w wyniku którego zmarło trzech z dziesięciu poparzonych górników, zajmie się teraz prokuratura. Niektóre działania osób z kierownictwa kopalni mają bowiem charakter przestępstwa.

Pożar wywołany zapaleniem się metanu wybuchł w kopalni 23 marca. Poparzonych zostało dziesięciu górników, trzech zmarło w szpitalu.

Zbigniew Schinohl, obecny dyrektor rybnickiego okręgowego urzędu górniczego, i Wojciech Bradecki, prezes Wyższego Urzędu Górniczego, ujawnili wczoraj w Katowicach raport w sprawie tej tragedii. Komisja badająca przyczyny wybuchu pożaru nie znalazła podstaw do obwinienia górników o zaprószenie ognia, o co podejrzewała ich dyrekcja kopalni.

Po wypadku zadzwoniło do nas wielu pracowników kopalni Rydułtowy. Mieli do nas zaufanie, gdyż po lutowej tragedii w jastrzębskiej kopalni Jas-Mos, gdzie wybuch pyłu węglowego zabił dziesięciu górników, wielokrotnie pisaliśmy o świadomym nakłanianiu górników przez ich przełożonych do łamania przepisów w zamian za zwiększone wydobycie węgla.

Górnicy z Rydułtów opowiedzieli nam o zmuszaniu ich do pracy w warunkach zagrożenia wybuchem metanu i o fałszowaniu wyników czujników metanowych. Chodziło m.in. o instalowanie czujników w niewłaściwych miejscach lub nakierowywanie ich w stronę dysz ze sprężonym powietrzem. W ten sposób uzyskiwano lepsze wskaźniki. Wszystko po to, by uniknąć automatycznego wyłączania prądu i przerwy w wydobyciu.

Powiadomiliśmy o tym Erwina Kozioła, ówczesnego dyrektora OUG w Rybniku. Informacje o "podkręcaniu" wskazań czujników nazwał "czepianiem się" i zawierzaniem nierobom. - Wszystko jest pod kontrolą, a chodniki przewietrzane - zapewniał. - Nie ma mowy, by ktokolwiek zmuszał górników do pracy w warunkach zagrożenia wybuchem metanu.

Miesiąc później prezes WUG wysłał go na urlop.

Tymczasem dyrektor Schinohl potwierdził wczoraj nasze informacje o oszukiwaniu czujników. Przyznał, że przesłuchiwane osoby plątały się w zeznaniach, kilkanaście z nich postanowiło przerwać jednak zmowę milczenia. Okazało się też, że dwie z dysz (powinny być rozmieszczone co 15 m), które wtłaczały do chodnika sprężone powietrze, były niesprawne. Właśnie w tych miejscach niebezpiecznie gromadził się metan. Komisja ustaliła też, że na ścianie, gdzie wybuchł pożar, niezgodnie ze wcześniejszymi ustaleniami zwiększono wydobycie. To także przyczyniło się do zwiększonego wydzielania się metanu.

Zdaniem komisji w dniu wypadku czujniki metanowe zadziałały jednak prawidłowo i w momencie zagrożenia wyłączyły prąd w rejonie ściany. Jednak właśnie wtedy zerwał się łańcuch przy przenośniku taśmowym, rozrywane ogniwo łańcucha zaiskrzyło, co spowodowało zapalenie się metanu.

W związku z uchybieniami, które wykryto w kopalni Rydułtowy, rybnicki OUG zarzucił łamanie przepisów bhp 29 pracownikom, w tym głównemu inżynierowi ds. wentylacji.

Sześć osób - w tym trzy pełniące różne funkcje kierownicze - zostało przez OUG zawieszonych w wykonywaniu czynności na rok lub dwa lata. Sprawami wykroczeń trzech innych przedstawicieli kadry kierowniczej zajmie się sąd grodzki.

Okoliczności wypadku bada też prokuratura. Zdaniem Schinohla niektóre działania obwinionych mają bowiem charakter przestępstwa.

Przypomnijmy, że w tym roku w śląskich kopalniach zginęło już 22 górników. Prezes WUG Wojciech Bradecki zapowiedział wczoraj nasilenie kontroli w kopalniach, m.in. w dni wolne od pracy.


(|514 słów więcej||Wyślij artykuł do znajomych|Strona gotowa do druku)


Autor : pracaonet1 dnia 15-07-2002 - 06:46 | 2968 raz(y) oglądano.
artykułów : Dlaczego znowu giną dzieci ? !!!
Wypadki -przykłady Tragedia w połowie drogi Pięć osób, kierowca i czworo dzieci, zginęło wczoraj rano w



Autor : Jan1 dnia 16-06-2002 - 01:56 | 5753 raz(y) oglądano.
Wypadki : Wypadki na rusztowaniach
Wypadki -przykłady Tutaj znajdziesz opis wypadków na rusztowaniach.



Autor : Jan dnia 16-06-2002 - 00:19 | 23979 raz(y) oglądano.
artykułów : Wypadki - Katalog /charakterystyczne przykłady/
Wypadki -przykłady Ciężki wypadek przy pracy, któremu uległ pracownik świadczący usługi na rzecz jednego z małopolskich przedsiębiorstw budowlanych.

W marcu bieżącego roku poszkodowany, zgodnie z umowa zawarta pomiędzy firma zatrudniajaca go a małopolskim przedsiębiorstwem budowlanym wykonywał zagęszczanie wału przeciwpowodziowego rzeki Przemsza przy użyciu walca wibracyjnego z bębnem okołkowanym typu VV – 112 produkcji Czechosłowackiej. W dniu wypadku poszkodowany na polecenie majstra budowy od godz. 7 do 10 wykonywał zagęszczanie podłoża pod nowy wał. Prace te wykonywane były po stronie rzecznej starego wału. Po śniadaniu, około godz. 11 poszkodowany wraz z innymi pracownikami budowy, pod nadzorem kierownika robot hydrotechnicznych i majstra budowy wykonywał rekonstrukcję starego wału po wykonanym przekopie pod rurocišg gazowy. Przekop w miejscu wykonywania robót posiadał szerokość około 6 m u podstawy i około 15 m w koronie wału. Technologia wykonywania tych robót polegała na nagarnianiu ziemi przez spycharki w miejsce przekopu warstwami po około 30 cm i zagęszczanie ich walcem okołkowanym.
Prace do wysokości około 2 m prowadzone były w poprzek starego wału, ostatni metr rekonstrukcji zagęszczany był przez walec jeżdżący wzdłuż korony wału (najazd na koronę wału został wykonany podczas prowadzenia tych prac przez operatora spycharki i umożliwiło to wjazd walca na koronę wału).Ostatni metr zagęszczania polegał na podawaniu ziemi przez koparkę ustawioną na wale w miejsce zagęszczania, rozprowadzenie ziemi przez spycharkę w warstwy około 30 cm i zagęszczanie ich przez walec okołkowany wzdłuż osi wału. Około godziny 14 zakończono rekonstrukcję wału. O 1425 kierownik robót hydrotechnicznych nakazał zjazd maszyn budowlanych na plac postojowy oddalony o około 600 m od miejsca pracy. Maszyny jechały w następującej kolejności: walec okołkowany kierowany przez poszkodowanego, spycharka oraz koparka. Kolumnę zamykał idąc pieszo kierownik.
Walec okołkowany poruszał się tyłem do kierunku jazdy. Po około 230 m jazdy walec łagodnym łukiem o długości około 6 – 7 m zjechał z wału w stronę rzeki i przewrócił się na bok u podstawy wału, korona wału w miejscu upadku wynosi około 4 m. Poszkodowany został uwięziony w kabinie walca, jego głowa została przyciąnięta przez jedna z kierownic do zmiażdżonego dachu kabiny. Współpracownicy podbiegli do wywróconego walca i starali się ocenić sytuację poszkodowanego i podjąć akcję ratunkowa. Kłęby dymu zalegające wewnątrz kabiny uniemożliwiały udzielenie pomocy. Wobec czego jeden z pracowników urwał przewody paliwowe doprowadzające paliwo do pompy wtryskowej, co spowodowało unieruchomienie silnika walca. Wówczas dym opadł i współpracownicy ocenili, iż nie ma możliwoœci wydostania poszkodowanego na zewnątrz. Następnie jeden z pracowników zjechał spycharką z korony wału i jej lemieszem uniósł bęben i kabinę walca. Wtedy majster budowy wydostał poszkodowanego na zewnatrz kabiny i ułożył go nieopodal miejsca wypadku. Współpracownicy stwierdzili brak przytomności, obecność pulsu i oddech u poszkodowanego.
Pomimo prowadzenia akcji ratunkowej poszkodowany nie odzyskał przytomności, leczenie również nie doprowadziło do poprawy jego stanu.

Przyczyny wypadku:

Ustalenie bezpośrednich przyczyn wypadku, z uwagi na brak możliwości przesłuchania poszkodowanego było niemożliwe.
Przyczyna mogła być wymuszona pozycja ciała podczas kierowania walcem poruszającym się tyłem do kierunku jazdy i konstrukcja siedziska w kabinie sprawia, że operator walca podczas jazdy w tył musi skręcić tułów oraz głowę w kierunku jazdy, natomiast konieczność bacznego zwracania uwagi na zachowanie się urządzenia (mała szerokość korony wału w stosunku do szerokości pojazdu) zmusza operatora do utrzymywania ciała i głowy w ww. wymuszonej pozycji.
Nie jest wykluczone zasłabnięcie poszkodowanego podczas jazdy.
Podczas jazdy tyłem koła jezdne walca nie są całkowicie widoczne przez operatora, umieszczone w kabinie lusterko wsteczne nie umożliwia pełnej obserwacji drogi, sytuacja ta ma miejsce podczas kierowania walcem przy użyciu jednej bšdŸ drugiej kierownicy. Podczas jazdy tyłem operator widzi korpus urządzenia, nie widząc kół jezdnych . Obudowanie maszyny i jej gabaryty podczas jazdy po przestrzeniach wąskich tj. korona wału stwarza możliwość powstania zagrożenia związanego z upadkiem z wału.
Przedstawiony projekt organizacji robót przewidywał wykonanie tymczasowych najazdów na wał nowoprojektowany, w celu swobodnego najazdu (wjazd, zjazd) maszyn budowlanych na koronę wału. W miejscu wykonywania rekonstrukcji wału najazdu na wał nie wykonano w zwišzku z czym walec okołkowany został uwięziony (brak możliwości zjazdu w miejscu prowadzenia robót) na koronie wału. W związku z czym operator walca mógł jedynie wracać tyłem do miejsca postojowego (najkrótsza droga) bądź jechać przodem około 1 km do następnego zjazdu z wału i tam po zjechaniu powracać przodem wzdłuż wału po budowanym podłożu pod nowy wał w kierunku miejsca postojowego.



<   1234    

INDIE byłem Tam w grudniu 2015


Studia Podyplomowe BHP temat wypadki


Bezpłatne Szkolenia BHP dla pracowników przez internet


Podyplomowe studia bhp zobacz posłuchaj


Podyplomowe studia bhp zobacz posłuchaj


Podyplomowe studia bhp zajęcia z 24 czerwca 2015


Podyplomowe Studia BHP w Wakacje zajęcia z 24 maja 2015


Podyplomowe Studia BHP w Wakacje zajęcia z 16 maja 2015


Studia BHP od 14 maja 2017 w Wakacje Też przez Internet


Podyplomowe Studia BHP zajęcia z 21 grudnia2014cz1


Podyplomowe Studia BHP zajęcia z 21 grudnia2014cz2


Podyplomowe Studia BHP zajęcia z 14 grudnia2014cz1


Podyplomowe Studia BHP zajęcia z 14 grudnia2014cz2


Podyplomowe Studia BHP zajęcia z 7 grudnia 2014

Nową edycje rozpoczynamy 19 listopada 2017

To jest pierwszy test zarejestrowania  naszych zajęć w sieci.
Tym sposobem każda osoba w necie będzie mogła uczestniczyć w zajęciach bez względu na miejsce swojego pobytu. Osoby które nie były obecne 7 grudnia 2014 miały możliwość oglądania przekazu na żywo a teraz mają wgląd w nagranie.
Następne nasze zajęcia mamy  w niedzielę 14 grudnia 2014 i będziemy przekazywać  w całości od początku zajęć.
Dzięki tej formie przekazu możesz słuchać naszych zajęć w samochodzie i oglądać leżąc w łóżeczku.
Temat następnych zajęć   : Wypadki przy pracy
ZAPRASZAM wszystkich a osobom zainteresowanym dam linka do transmisji online na żywo.
Nagranie jest technicznym  Testem możliwości a  w przyszłych  transmisjach  będziemy dążyć do ciągłego  doskononalenia.

Pytania w trakcie zajęć można będzie zadawać dzwoniąc po nr
501-700-846 pod tym numerem też zapisujemy na studia koszt 4500 zł

Podyplomowe Studia BHP zajęcia z 14 grudnia 2014częśćtrzecia


Centrum Studiów Podyplomowych Kraków


Cookies pliki

Na naszych stronach  są wykorzystywane pliki cookies. Stosujemy je w celach zapewnienia maksymalnej wygody użytkowników. Użytkownik ma możliwość samodzielnej zmiany ustawień dotyczących cookies w swojej przeglądarce internetowej.  Jeżeli wyrażasz zgodę na zapisywanie informacji zawartej w cookies kliknij w Zamknij. Jeżeli nie wyrażasz zgody - zmień ustawienia swojej przeglądarki.

KATALOG SZKOLEŃ


Jak Lato to Lato z Salezjanami

.


Kodeksy Pracy -Karny -Cywilny


Kategorie


Ostatnie artykuły


POZWOLENIA ZINTEGROWANE-HANDEL CO2


Polecamy ebooki



BHP EKSPERT Sp.z o.o. UWAGA adres do korespondencji: BHP EKSPERT 31-753 KRAKÓW ul.Tadeusza Lehra Spławińskiego 2

NIP 678-315-47-15 bhpekspert@gmail.com
tel.kom.(0)501-700-846
Tworzenie strony: 0,87033891677856 sekund.