Strona główna Tematy różne Kontynuację budowy Autostrady S7,rozpoczęto od wyburzania nowych domów

Kontynuację budowy Autostrady S7,rozpoczęto od wyburzania nowych domów

126
0
Przygotowania do budowy drogi S7 pomiędzy węzłem Nowa Huta a Widomą idą do przodu. Wyburzane są nawet nowe domy, które stoją na wytyczonym szlaku trasy S7. Zrównanych z ziemią zostało kilka budynków przy ulicach Zesławickiej oraz Lehra-Spławińskiego. Na całej długości odcinka autostrady karczowany jest zalesiony teren., nie patrzą na zwierzynę i ptactwo, autostrada ma być i basta. Stosy pociętych drzew leżą w miejscu, gdzie za klika lat bóg wie co będzie. Kosztowna inwestycja sprawi, że krajobraz tej części Krakowa zmieni się nie do poznania.

wyburzano całkiem nowe domy

Tadeusza Lehra Spławińskiego
Wycinka na terenie północno-wschodniej części Krakowa prowadzona jest na terenie, gdzie powstanie skomplikowany odcinek trasy S7, czyli węzeł w rejonie skrzyżowania ulic Kocmyrzowskiej i Łowińskiego. Powodem są m.in. przebiegające tamtędy tory kolejowe oraz torowisko tramwajowe z rozjazdem w stronę Wzgórz Krzesławickich i Nowej Huty.

Główna trasa będzie poprowadzona dołem, natomiast nad nią powstanie rondo łączące ulice Kocmyrzowską, Łowińskiego oraz łącznice wjazdowe i zjazdowe z S7. Zmieni się też układ linii tramwajowej: główny ciąg w stronę Wzgórz Krzesławickich zostanie odsunięty od węzła, a wiadukty nad trasą ekspresową powstaną zarówno na linii w stronę Wzgórz, jak i na linii w stronę Nowej Huty (w efekcie tramwaj jadący od strony Ujastku do Wzgórz przetnie S7 dwukrotnie).

Włosi wyrzuceni z budowy odcinka trasy S7 Widoma – Kraków. Nie wywiązali się z umowy

Czeka nas opóźnienie w budowie 18-kilometrowego odcinka trasy S7 od Krakowa do Widomej. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad zerwała umowę z włoską firmą Webuild (poprzednia nazwa Salini). Powodem są opóźnienia w realizacji inwestycji za ponad miliard złotych. Wykonawca zdążył wyciąć niemal wszystkie drzewa na planowanej budowie trasy i zburzyć część nieruchomości. Teraz trzeba rozpisać kolejny przetarg na wykonawce tej inwestycji.

20 lipca 2020 r. Wojewoda Małopolski wydał decyzję o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID) i tydzień później GDDKiA przekazała wykonawcy plac budowy odcinka drogi ekspresowej S7 Widoma – Kraków.

– Przez następne ponad dwa miesiące prowadzono wyłącznie roboty przygotowawcze i to w niezadawalającym zakresie. W związku z tym, 5 października 2020 r., inżynier kontraktu wezwał wykonawcę, firmę Webuild (dawniej Salini), do poprawy. Nadzór inwestycji stwierdził, że wykonawca nie wykonuje lub nienależycie wykonuje zadania objęte umową. 8 października 2020 r. GDDKiA wezwała wykonawcę do należytego wykonywania obowiązków i usunięcia, w ciągu 30 dni od doręczenia pisma, wszystkich zaistniałych nieprawidłowości. Podkreśliliśmy, że dalsza zwłoka w realizacji robót spowoduje niedotrzymanie terminu na ukończenie prac, określonego w umowie – mówi Iwona Mikrut z krakowskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

Co dalej?

Po zinwentaryzowaniu wykonanych robót rozpocznie się przygotowanie dokumentacji przetargowej, by wyłonić nowego wykonawcę, który wybuduje odcinek S7 od węzła Widoma (bez węzła, powstaje w ramach budowy odcinka Szczepanowice – Widoma) do włączenia do węzła Kraków Nowa Huta.